run

run
run

söndag 9 september 2012

Omorphia Nordic 20,0

Igår var jag på Beautyholic och provade en behandling för att reducera envisa fettdepåer på benen. Nella som är utbildad omorphia terapeut berättade för mig hur behandlingen skulle utföras.

- Jag har provat att inte träna benen, att träna dem tungt, att springa, intervalla etc... Men det enda som fungerar är en extremt hård diet och nej jag vägrar svälta mig. 

Så tillbaks till behandlingen, jag var rätt skeptisk till att detta kunde fungera men vet att bindvävsmassage är kanon så tänkte att en viss nytta gör den säkert.
Innan vi började mätte Nella mig på olika punkter för att vi ska kunna se resultatet framöver.

Behandlingen gjorde inte direkt ont men det nöp till ibland och blev varmt i huden. Efteråt hade några ställen svällt och vissa dränerats och rödblå märken framträtt, framförallt på vänsterbenet.

När behandlingen var färdig tog jag en snabb prommis på 50 min och drack massor av vatten som jag skulle och kände mig hög av endorfiner men som senare slog om till en enorm trötthet.

Idag har huden redan stramat till sig och benet är lite smalare och jeansen satt något lösare än vanligt.
 Riktigt häftigt att bara en behandling kan göra så stor skillnad faktiskt!!
 På fredag ska jag tillbaka och jag längtar redan.

Kontakta http://beautyholic.nu/ om du är intresserad av Omorphia Nordic 20,0

Texten nedan är tagen från Victus medicals hemsida

Med Omorphia Nordic 20.0 har Victus Medical utvecklat ett unikt system för kavitations-behandling där ultraljudspulserna bara passerar de vävnader (hud och fett) man vill komma åt och behandla. Den risk som vissa anser finnas med traditionell kavitation, och som medfört att tekniken och behandlingsmetoden ifrågasatts i vissa länder, har härigenom minimerats med Omorphia Nordic 20.0. När fettcellerna väl sprängts sönder av ultraljudet smälts fettpartiklarna med Omorphias andra handtag och tekniker. Denna kombination av behandlingstekniker ger en överlägsen, smärtfri och fullkomligt riskfri bodyshaping utan kirurgiska ingrepp med marknadens effektivaste system.
Nordic 20.0 behandlar eller tar bort exempelvis:
  • Celluliter
  • Fettdepåer
  • Rynkor och fina linjer
  • Dubbelhakor
  • “Gäddhäng”
KavitationKavitation är en teknik som framför allt hjälper dig att bli av med oönskade fettdepåer utan kirurgiska ingrepp, och med ett hållbart resultat eftersom man med denna metod förstör själva fettcellerna. Med Omorphia Nordic 20.0kan man effektivt forma och ”skulptera” kroppen med ett jämnt och snyggt resultat, och dessutom smärtfritt och utan konvalescens.
Förutom kavitation finns det ytterligare fyra handtag på Omorphia Nordic 20.0 vilka använder följande fyra kompletterande tekniker:
Radiofrekvens
Radiofrekvens (RF) är en väl beprövad teknologi som har använts inom kirurgin i över 70 år. Radiofrekvens värmer upp vattenmolekylerna i underhudsvävnaden så att fettvävnaden värms upp och ökar metabolismen, vilket dränerar fettcellerna som minskar i storlek.
Infrafarött ljus
Infraröttljus (IR) är en optisk energi som i kombination med radiofrekvens ökar effektiviteten i behandlingen. Det infraröda ljuset har en direkt påverkan på muskler och leder och ökar syresättningen i blodet.
Vakuum
Vakuummassagen lyfter, formar och masserar huden på djupet och på ytan. Massagen ökar också blodcirkulationen som i sin tur leder ut slaggämnen från fettcellerna. Massagen ger vidare en mycket effektiv och vacker uppstramning av huden.
Mekanisk massage
Verkar djupgående på förtätad bindväv. De mekaniska massagerullarna höjer hudens cellgenererande aktivitet samt mjukar upp och dränerar förtjockade fettdepåer.
Utbildning, service, support och marknadsmaterial ingår i den månadskostnad Du betalar. Att våra kunder lyckas, och kan erbjuda det allra bästa, är viktigast för oss.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar