run

run
run

torsdag 17 oktober 2013

Dan John intervention på Bosön

Två dagar på Bosön med magiskt grymma Dan John och ett riktigt skönt gäng är nu tyvärr över.
Eftersom min tränare Erik är ett stort fan av Dan så har jag provat mycket av hans kunskap genom Erik så jag vet att det fungerar (iaf på mig) 
Jag gillade hans humor som gjorde det intressant att hänga med sen var det lärorikt att förstå hans tänk som coach inom flera sporter. 
Det jag främst tar med mig är att hålla saker enkelt och inte lägga ner tid på meningslösa saker. 
En av de bästa saker han tog upp var fit eller fat? Och jag håller helt med om att fit är ett hårt missbrukat ord, kan ta mig själv som ett klockrent exempel. När jag gick på diet och hade tydligt sexpack och markeringar på de flesta ställen skulle många mena att jag var fit medans jag anser att jag är tusen ggr mer fit idag då jag är många gånger starkare, friskare och förmögen att utföra basövningar. Dock med betydligt högre fettprocent.

Självklara saker som man ständigt behöver upprepa tycker jag. Det är med lätta steg jag tidigt imorgon går till jobbet med massor av extra energi:)
Jag är väldigt tacksam att Erik tipsade mig om kursen och det var ett härligt gäng som var med.
När jag lyckats fixa mina videos så ska jag posta lite mer info, tills dess kolla in Dan Johns hemsida http://danjohn.net 

Det var första gången jag var på Bosön och det gav verkligen mersmak, fantastisk miljö för en träningstokig tjej som mig att få vara i:) Igår var hela mitt huvud syntax error så kände att ett tidigt morgonpass skulle vara bra för min hjärna så jag, Elin, Camilla och Pernilla körde ett bootylisious pass och avslutade med lite sprints på banan innan vi startade idag, vilket mitt huvud uppskattade:)

Som grädde på moset lyckades jag som aldrig haft tur att vinna en skivstång från Eleiko och vill tacka Jonas Lissjanis från Exeed som fixade ett så otroligt fint pris. Lovar att den kommer bli flitigt använd.

Här kommer lite bilder:)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar