run

run
run

måndag 16 januari 2017

LEG DAY på SATS

Tycker du benträning är tungt, jobbigt och kanske lite tråkigt?
Då har vi snart lösningen för dig! Den 2 januari lanserar vi gruppträningspasset Legday på SATS. I fredags gick jag utbildning i konceptet så jag tänkte dela med mig av mina bilder som en liten sneakpeak samt mina tankar om passet utan att avslöja för mycket ;)

Jag har haft turen att få testa Legday två gånger tidigare och måste säga att den blir bara bättre och bättre för varje gång. Det som skiljer Legday från våra vanliga gruppträningspass är att fokus ligger på muskeltillväxt (hypertrofi). För många herrans år sedan när jag började träna på gym och intressera mig för fitness, jobbade jag enbart för kontakt i muskeln så detta känns både bekant och nytänkande. Legday kommer hållas ute i Prformance-arenan med bla. skivstänger och kettlebells som redskap.

Man jobbar parvis med styrkeövningar så att man kan peppa varandra. Legday har växt mycket hos mig ju mer den landat och med tanke på att jag älskar utmanande benträning så får den självklart fem kettlebells av fem möjliga.
PS. Glöm inte att tänka Mind to muscle, lämna egot hemma och fokusera på den brännande känslan i muskeln istället för vikten ;) DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar